lördag, januari 06, 2007

Nyinflyttad

Nu sitter jag i vår nya (student)lägenhet, i mitt nya rum som fortfarande luktar lite rök. Första intrycket var väl kanske inte det bästa på jorden. Hela lägenheten luktade rök, städningen var det si och så med....hål och fläckar på väggarna etc etc. Men men möbler blev det bättre, samt vetskapen om att vi ska få omtapetserat i sovrummen:-) Har ändå gått bra...jag hade ju inte packat nåt innan, men nu är allt här! Stackars Des har varit orolig och fick lite mjäll....men nu e han nog nästan lika trött som jag. Känns lite konstigt att helt plötsligt bo här, men det blir bra. Större och närmare stan. Bara det liksom.
Vi singlade slant om rummen. Är det inte knäppt att rummen är olika stora (sovrummen). Som tur var hade jag turen på min sida den här gången och fick det stora rummen. I like.
Tur att man har en mamma som inser att man kommer bli grymt hungrig när man flyttar och gör pastasallad, paj och bröd dagen innan för att nära utsvultna flytt"gubbar". Nu har vi även varit på Willys (mediokert intryck) och handlat så vi iaf överlever till imoron. Som sagt, jag kommer att sakna ICA Väst. *snyft*
Flugan är på exmansfest och vi blev även bjudna på drinkparty hos Carro som nu e vår granne (vi kan se in till dem lite), men just nu vill jag egentligen bara sova. Synd, för det hade varit kul annars! Nu måste jag snart fylla på näringsförrådet. To be continued...

Inga kommentarer: