söndag, maj 13, 2007

kompromiss

De flesta förhållanden här i livet kräver kompromisser.
Det betyder, iaf enligt mig, att om den ena personen flyttar 40mil bort för ett jobb kan han väl iaf bemöda sig att resa 40mil och hälsa på någon gång.
Varför ska jag alltid behöva åka från mitt hem för att träffa honom?
Reslutat: Jag stannar i Uppsala över kristi himmelfärds helgen. Jag har nämligen pass här. Det är mitt jobb och något som jag värderar högt. Vill någon träffa mig så finns jag här.

Lovisa var och hälsade på mig i helgen. Hon följde med på mitt body pump pass igår:-) Vi gick på stan (o jag handlade fast jag inte skulle-fast bara en sak). Vi moffade och såg på eurovision song contest (east). Kan någon förklara Ukrainas bidrag för mig? (silver, bröst, knasiga brillor, rund rouge, skidåkarmoves och en stjärna på huvudet)
Jag läste ut min bok, "Flickan som lekte med elden". Sista boken kommer inte förrän i sommar:-( Vad ska jag läsa nu?
Idag tog vi en långpromenad. Och så vill jag tvätta. Eller vill o vill. Jag hatar att inte kunna boka tvättid. Att aldrig veta om det finns någon ledig maskin, eller om man släpar med sin tvätt dit förgäves. Hur ska man tänka? Hur tänker alla andra? När tvättar dem? När jag gick dit nu var det proppfullt både med tvätt och folk. Ska jag gå dit nu eller ännu senare? Eller imorgon?
Nu är jag hungrig och Maddes taco doft smyger sig in i mitt rum. Kurr kurr.
Jag väntar på bättre tider.

Inga kommentarer: