torsdag, augusti 16, 2007

me so happy

Jag är glad! Jag lade ut en annons och sökte någon som kan passa Desmond när jag är borta. Fick svar ganska snabbt och nu ska man väl inte ta ut segern i förskott men det låter riktigt bra än så länge; 27-årig tjej i Uppsala som jobbar hemifrån, tagit hand om en pk tidigare och som minns hur det är att vara student och därmed inte förväntar sig att bli rik på att ta hand om min hund. Så håll tummarna.
För övrigt har jag lyckats dra igång brandlarmet ytterligare 2ggr nu. Helt otroligt. Efter att jag hade sönder dammsugaren så skulle jag baka kladdkaka. Det gick bra. Sen höjde jag temperaturen för att sätta in potatisen i ugnen och då rök det som bara den och brandlarmet gick igång en bra stund. Stackars Des! Sen vädrade jag ur och tänkte att jag snabbt kunde öppna o sätta in potatisen varpå larmet går igång igen men bara en kort stund. Vetefan vad som har hänt därinne i ugnen...men nu hoppas jag på det bästa. Ska fixa lövbiffen nu innan mannen kommer hem, som den hemmafru-roll jag har blivit förpassad till!

Inga kommentarer: