söndag, mars 30, 2008

Göteborgskärringar.

Det verkar finnas en del riktiga jävla kärringar i den här staden förutom de goa gubbarna. En del har jag ju redan nämnt tidigare. Idag var jag o Des på besök hos ytterligare en potentiell dagmatte, men det var inte hon som var kärringen. Hon var trevlig. På vägen därifrån, när vi står och väntar på bussen, glider det däremot fram en kärring. Hon sätter sig bredvid mig i busskuren medan jag pratar i telefon med Veronica. Jag hör hur hon säger nåt till Desmond, men lyssnar inte riktigt. Sedan fortsätter hon och frågar om Des fryser, jag svara "ja kanske det". Hon tycker då att jag ska plocka upp honom och värma honom (det är ändå 12 varmt ute så han håller inte på att avlida av köldskador). Jag gör inte detta varpå hon fortsätter babbla och undrar varför jag ens har hund om jag låter honom frysa, då borde han stanna inomhus(!!)
Jag säger "låt mig va", reser mig och rör mig bort från busskuren och ser hur hon börjar prata med en annan kvinna och pekar mot mig. Jävla kärring, mind your own business!!!!

Förstår ni att det är jäkligt tröttsamt att behöva stå till svars för såna här kärringar? Hade jag haft en jacka på hunden hade de ju tyckt att det var fel på det också, det är jag övertygad om. Suck, suck, suck.

I går hade vi trevligt i alla fall. Trevliga människor över lag. Och fast jag bara var med på förfesten kom jag inte hem förrän strax före två. Förstår ni varför jag inte är så sugen på att gå ut?
Nu går tvättmaskinerna för fullt i källaren, Manne lämnar hammare hos syster, jag ska ladda för ett bodycombat pass om dryga timmen. Yes, ska bli skönt! Imorgon ska Des vara på prov hos Agneta. Here we go again...

1 kommentar:

Unknown sa...

sen du satte löse på bloggen så visas inte den på bloggkoll så ja undrar alltid för mig själv varför kvinnan aldrig uppdaterar så missar jag flera dagar på bloggen bara för att bloggkoll inte pingar dig :P Jävla skit, värdsliga problem det där :) Inte lätt, får väl helt enkelt kolla manuellt varjde dag :P