onsdag, mars 26, 2008

Oh what a day!

Jag minns de hektiska dagarna i Uppsala. Den här onsdagen påminde ganska mycket om dem.
Redan igår började jag stressa upp mig över bristen på hundvakt för idag. Freddan kunde inte. Susanne kunde inte. I mild panik smsade jag Anna som talade om att hon kunde ha honom fram till 12. Resultatet blev:
Anatomiprov som gick som på räls:-) Tänkte att jag kunde passa på att uträtta några ärenden på stan då det uppstod dötid efter provet, men stan hade inte ens öppnat. Tråkigt. Blev en latte i Nordstan istället. Helt OK.
De ringde från Dahls (de som skulle leverera hundmaten). Äntligen på G. Får grönt att han ska ställa maten utanför min dörr. Finally.
Mycket intressant föreläsare utbildade oss i hur relevant det är att stå rätt. Man skall inte stå med tyngden på hälarna som i stort sett alla gör. Prova!
På lunchen skyndade jag (på isgata) till centralen, hämtade Des, åkte hem med honom, åt en macka på vägen och åkte tillbaka till skolan för ytterligare 2 timmar. Min massagebänk hade fortfarande inte kommit. Inte heller hundmaten.
Åker hem och går ut med Des, ser att hundmaten har kommit (praise the Lord!), slänger i mig yoghurt och lämnar en gnällande hund för att åka till Sats och köra body pump. (Hann även med att ringa och försöka boka en synundersökning vilket var omöjligt eftersom det bara fanns tider när jag hade pass, samt att ringa och försöka boka gästlägenheten till mamma o pappas besök).
När jag hoppat på vagnen kommer jag på att jag har glömt min skiva, alltså body pump musiken, men tänker att det säkert finns en på Sats så jag åker vidare. Väl framme säger dem att det ska finnas en extra CD, men det gör det inte. Fem minuter innan klassen ska börja hittar vi en pärm med massa gamla pump skivor i. Letar runt, rycker till mig en, kommer in för sent och improviserar en timmes träning och gluttar i koreografihäftet när jag har chansen.
Nu är jag hemma. Dagen är över och jag kan pusta ut. Det känns ganska skönt.
Vad har du haft för dig?

1 kommentar:

Unknown sa...

oh my freakin god! Nu känner ja igen dig igen ;) Hähä, även om det inte är bra alls att stressa. Well är det ngt du kan så är det väl det..