tisdag, maj 13, 2008

Hjärt och lungräddning.

Har du gått HLR utbildning?
Jag fick mina kunskaper uppfräschade idag. Numera är det 30 kompressioner och 2 inblåsningar. Vi fick sluta tidigare så jag passade på att bli bjuden på fika (tack Emma) o snacka lite innan Desmond kom ned på stan med Agneta. Hon är skön, snackade lite med henne. Hon ska påbörja sin cellgiftsbehandling imorgon. Tufft.
En skön promenad hem från stan med stopp på zooaffären för lite inköp (grisöron, småben) och där stöter man på Anna som handlar kattmat (detta känner jag att jag verkligen måste dela med mig av).

Inget spektakulärt har hänt här. Det är lugnt efter alla besök, vilket mannen nog tycker är väldigt skönt. Nu ska jag försöka komma ihåg allt det där jag skulle kolla upp på nätet men som man alltid lyckas glömma bort totalt när man väl sitter här.

Inga kommentarer: