tisdag, juni 24, 2008

Tung i sinnet.

Igår lättade jag mitt hjärta och berättade saker som har tryckt på under en längre tid. Sådant blir alltid jobbigt och inte så kul. Jag hoppas att det kan bli bättre, men ibland känns det hopplöst. Hur ska man göra då?

Idag har jag tagit tag i en del saker; skickat iväg en ansökan om sommarjobb i Västerås, mailat Sandra på Hundsteg i hopp om hjälp, gått en långpromenad och anmält mig till en ny kampanj som Buzzador (nu ska jag prova tamponger, bra va?)

Igår hade nämligen grannen kommit ned och berättat att Desmond fortfarande skriker konstant och jävligt högt så fort han blir lämnad ensam. Fan också, jävla hund. Att någon så liten kan föra så mycket oväsen och bidra till så mycket stress hos sin matte. Det håller inte. Jag får försöka ta hjälp av ett proffs, sen får det väl bli ett stort hål i plånboken. Det vore ju en sådan lättnad om problemet kunde lösas.

Just nu känns allt lite tungt, som ett mörkt moln svävar ovanför mig.
Inte alls roligt.
Om en timme kommer min kära vän och då ska jag gotta mig med henne och glömma alla bekymmer(?)

Inga kommentarer: