fredag, juli 11, 2008

ännu en fredag.

Jag är vaken tidigare än vanligt. Jag vet att det inte är tidigt, men sommarlovet har mig i ett järngrepp - vilket vanligtvis betyder att dygnet inte är helt som det brukar.
Igår skulle vi se på film med henke och fio. Det tog dem (henke) bara drygt 2h att dyka upp. Då var klockan kvart över elva. Sen tog det väl drygt en halvtimme innan vi fick igång filmen så du kan ju tänka dig när vi blev klara.
De senaste dagarna har spenderats på landet. Mannes land, bara några mil utanför staden. Det har huggits träd och klyvts ved i oändlighet. Jag har dock varit ganska passiv på den fronten. Jag har hjälpt till med mat och masserat fruarna.
Idag ska jag träna, luncha och hänga med Åsa. De andra är på landet igen.
Snart är det söndag och då är det dags för mig att hoppa på tåget igen. Även fast det är sommarlov tycker jag att tiden flyger fram. Kanske inte riktigt lika fort som den brukar, men tillräckligt. Stoppa duvan!

Inga kommentarer: