tisdag, september 30, 2008

Freedom.

Ja, idag har jag varit fri.
Det vill säga; inga egentliga måsten, inga tider att passa, ingen att anpassa mig efter, ingen hund.
På gott o ont. Lite skönt har det varit. En dag ibland kan ju vara trevligt.
Så, vad har jag gjort?
-Vaknade strax före åtta, utsövd(!)
- Frukost i lugn och ro med nedan nämnda chai-latte.
- Färd till arbetsförmedlingen där inskrivning ägde rum. Vet dock inte till vilken nytta, men. . . Fick en fin knallrosa mapp med mig hem iaf:-)
- Några ärenden på stan; köpte pärm, soppkokbok, thights för halva priset och en mössa på H&M barn. Under tiden jag har bott o gbg har jag hela tiden haft väldigt dåligt med pengar vilket har begränsat shoppingbudgeten till knappt befintlig, men jag har faktiskt upptäckt att man kan hitta många bra billiga alternativ. Var på vippen att köpa stretchjeans på H&M barn för 198:- Kanske en annan dag. Ibland är det bra att vara liten som en 12-åring;-)
Var inne på Aircall för att fråga om min mobil som ju inte ringer. De fattade heller ingenting så nu måste jag låna en PC och uppdatera den. Annars får jag lämna in den.
- Pratat i telefon, hemtelefon. Händer inte så ofta, men det är ganska skönt. Å billigare.
- Strosat runt i en mindre evighet på ICA Maxi. Kassarna blev mycket lättare nu när man inte måste släpa på 10 liter filmjölk (filätarmannen).

Here I am. Jag ska fixa middag. Kanske blir det rester från lunchen (färsk pasta med trattkantareller, vitlök, chili och parmesan). Så ska jag nog baka bröd och muffins och öva på mitt pass o se på idol. Måste lägga mig tidigt. Undrar om jag hinner med allt detta. Better get to it!

Inga kommentarer: