torsdag, oktober 09, 2008

Över deras döda kroppar (med Kaiza)




Åkte hemifrån strax före halv nio i morse. Kom hem för kanske 20 minuter sedan så nog kan man kalla det en heldag. Mannen o hunden är fortfarande inte på plats.
Jag o min vän Kaiza satte oss i lilla winkie och gasade hela vägen till svågertorp där vi köpte en familje biljett ToR och åkte utomlands.
Lunch på Ströget där Kaiza träffade en barndomsvän som sällskapade med Erika Holmgrens lillebror. Skumt det där...
Sen var vi o kollade på döda kroppar. Muskler, ben, nerver, organ, you name it. Kul att se! På riktigt liksom. The real deal.
Sen skulle vi bara ta en liiiten tur på ströget och vad händer. Hon hittar en...tröja eller vad man ska kalla det som var ganska dyr. Blev ännu dyrare när vi insåg att den danska kronan inte var så gynsam. Naturligtvis gick jag in på en affär som jag o mamma besökte i somras. Där hade jag sett en snygg skinnjacka som då inte fanns i min strl. Tänka sig, den hängde där fortfarande. I min storlek. Och så snygg den var. Och ganska dyr. Kanske inte dyrare än någon annan skinnjacka (typ) men pengar är ju något av en bristvara.
Its now or never.
Vad gör man?
Man köper!
Å sen messar man pappa och frågar om man kan få jackan i födelsedagspresent :-)

Nu är jag ganska trött och ska hoppa i säng. Får se när de andra dyker upp. Imorgon är det nya planer. Massage på Lindex, hänga på curex o lära mig nåt kanske, behandla ellinor för andra gången. Sen blir det nog lugnt.

Inga kommentarer: