måndag, november 17, 2008

Måndag hela veckan, varje vecka.

IGEN. Igen är det måndag.
Och det är mörkt ute. Redan.
Helgen är förbi, helgen med besök, laxmiddag, Madde, och den långa promenaden. Nu väntar jag på nästa, men det är många dagar kvar. Å andra sidan är det ju snart måndag igen.
Nu laddar jag för en promenad som jag ska gå i förhoppning om att hunden skränar mindre när jag sedan lämnar honom ensam om han först får ut o gå en sväng. Jag hoppas och jag lever lyckligt ovetandes. I alla fall lite.
Idag har jag varit och masserat på Ericsson ute på lindholmen för första gången. Det gick bra. Det blev en del hål, men det gjorde inget för rummet var trevligt. Hade sånt där bänkpapper på rulle, ni vet som de brukar ha på vårdcentraler. Kändes som jag var doktor och tog emot mina patienter. Iofs är jag ju ssk så det skulle ju kunna hända, men ändå.
Så ringde Lars och sa att jag hade fått jättebra feedback från skanska. Kul.

Igår mitt i all turbulens ringde grannarna på dörren och bjöd in oss på spontanfika i veckan. Maria och David en trappa upp. Tänk. Det var bra gjort av dem. Nu ska vi bara se till att pallra oss dit också. En hel trappa upp.

Annars är det massa julfester på gång. Det gillar jag. Tummenupp.
Behöver lite ljus i mörkret.

1 kommentar:

Anonym sa...

åh vilka trevlig grannar. är de i lika gamla som oss eller?

definitivt syjunta i jul. mys! när kommer du till västerås?