tisdag, december 30, 2008

Fint väder.

Jag har varit i Västerås i över en vecka nu och nästan varje dag är himlen blå och marken vit.
Så långt från Göteborgs gråa, regnfyllda, blåsiga horisont.
s e m e s t e r.
Försökt hinna träffa alla som verkar vara i stan kortare än vanligt. Försöker hinna med allt som jag vill och borde; träffa alla, öva på saker, lära mig bokföring, sticka, träna, gå långpromenader...
Nu sitter jag o väntar på att Åsa ska höra av sig och komma hit eftersom hon vaknade med ont ont ont i sin arma rygg. I morgon är det sista dagen på året och den ska firas av hemma hos Mannes föräldrar. Tyvärr blir vi färre än vanligt eftersom mannen är sisådär med planering. Inbjudan kom för sent. Igår bestämde han att vi ska ha knytis. Idag låter han gästerna få ta del av denna kunskap. Killar i ett nötskal.
Igår bjöd mina föräldrar in Mannes föräldrar på middag för första gången på närmare sju år. De har väl träffats som snabbast men aldrig umgåtts såhär. Varför kan man undra... det gick i alla fall bra. Inte för att jag trodde något annat. Egentligen konstigt att de inte träffats med tanke på hur ofta vi har träffat allihopa.

Dags att vinka adjö till 2008, året då:
jag blev legitimerad sjuksköterska och tog examen vid Uppsala Universitet.
jag flyttade från kära Uppsala till främmande Göteborg och blev sambo.
började läsa till, blev och började jobba som massageterapeut.
träffade nya vänner i den nya staden.
lämnade studielivet bakom mig, iaf for now.
startade eget.

1 kommentar:

Anonym sa...

vilket bra 2008 du haft!

önskar jag kunde vara med er imorgon. vill inte vara här...buhu!