söndag, december 07, 2008

Myssepysse



Här är den gröna mössan som jag har stickat. Vissa tycker att den är alldeles för grön. Jag gillar färger. Vad tycker ni? Skulle det varit mer häng, eller skulle den varit tightare eller är den lagom?

Igår var jag på kvartalsutbildningar på svenska mässan. Body balance på en stickig heltäckningsmatta. Body pump med Fredrik Andersson är alltid nice. Sen lyckades jag glömma mina skor så det blev att åka tillbaka igen. Det tog 100 år pga stopp i trafiken.
Sen var det julfest med sats på Hard Rock Café. Barbiljetter, revben och dans till dunkdunk. Det var trevligt utom för fötterna som protesterade i högklackat. HUR kan folk gå runt i såna skor? Mina fötter var ömma och kändes svullna efter sista sträckan hem från redbergsplatsen.

Idag har vi tittat på 2 lgh.
Nr 1: Trea i Stampen. Fin och lite renoverad, men på ett sådant sätt att man ändå vill göra om, slå bort en vägg, fixa köket och så var det 4(!) olika golv. Fast jag gillade den.
Nr2: Vindslya vid Redbergsplatsen, hela lgh i renoveringsbehov, små fönster med lite ljusinsläpp och ett iskallt litet rum. De kommer aldrig få i närheten av vad de begär. Kanske värt om man skulle få den riktigt, riktigt billigt. Rolig liten osäker mäklare som berättade att det tex inte var någon insyn i lgh. Nej! Det är ju inga fönster!

2 kommentarer:

Anonym sa...

åh vilken fin mössa!

mäklaren låter som en riktig new york mäklare. haha.

fresten hur gick det med biljetterna?

Anonym sa...

Superfin mössa, en sån vill jag också ha. Synd bara att jag inte orkar sticka en :)
Hoppas att allt är bra nere i Götet.