fredag, februari 13, 2009

Älskade hund.

Åh. Glädjen över rummet går över i lätt panik.
Att jag drar igång min egna verksamhet på det här sättet innebär att jag kommer att behöva jobba mer kvällar eftersom det är då folk är lediga och har möjlighet att gå på massage.
Allstå behöver jag någon som kan passa Desmond även på kvällstid.
Min nuvarande dagmatte är ju sjukpensionär och har inte mkt annat för sig. I dagsläget betalar jag 1500kr/mån för att han ska vara hos henne. Då kommer hon också in till stan för lämning och hämtning. Mkt smidigt. Jag vet dock att hon inte tycker om att åka in till stan på kvällarna.
Idag tog jag upp det här med henne och frågade hur hon ställde sig till detta.
Jo, hon kan tänka sig att ha honom kvällar och lämna honom på kvällstid, men "då ska man ju ha OB". Som att jag någonsin har eller kommer att få OB som massör, instruktör eller ssk?!!
Inte får man OB när man jobbar svart.
Men.
Hon vill då har 100kr/dag plus busskort vilket landar på 2500kr/mån om han är där 5 dagar i veckan. Hon inser inte att jag inte kommer att tjäna mer pengar än vad jag gör nu. Till en början kanske snarare tvärt om. Det finns liksom inte att jag ska ha råd att betala henne så mycket. Ett hunddagis tar samma summa och då är det VITT jobb. Nackdelen där är ju att hunddagis inte har öppet på kvällen så för mig är det ändå inget alternativ.
Så nu mår jag dåligt.
Hur i helvete ska jag lösa det här nu då?

2 kommentarer:

Anonym sa...

lär desmond att vara hemma själv och skaffa en dogwalker. så gör vi med kodi.

Anonym sa...

ja, då blir det ju lite klurigare...vad ska man göra då? hmm...vet att de flesta svenskar är emot det men det skulle säkert hjälpa om ni kastrerar honom. (eller vad man säger på svenska)