torsdag, februari 26, 2009

Another Day.

bild: IKEA

Jag förundras över hur stressigt och rörigt det kan bli trots att man har hela dagen till sitt förfogande. Jag var ledig idag.
Jag sov lite längre. Jag åt frukost. Jag gick ut en sväng.
Jag åkte till IKEA. Jag köpte handdukar, glas, vattenkanna och ett gardinpar. Fan vad det vägde när man hade det i en kasse och desmond dold så gott det gick i en väska på andra axeln. Heavy shit. Jag avstod från att köpa värmeljus (vägde för mkt), gardinstänger (behöver råd), och ljusstakar (kunde inte bestämma vilken färg). Så hjälp mig igen. Ni ser färgerna här ovan. Jag tänker mig att jag ska ha vitt som basfärg i mitt rum. Sedan detaljer i trä och grönt. Så ska jag ta de vita ljusstakarna? Vi har typ de mörkaste på curex o de är myysiga. Vill nog ha i samma färg iaf. Bänken är ju svart. Hjääälp!!!
Helt slut var jag när jag kom hem, så efter maten somnade jag till i soffan. Det skulle jag inte ha gjort för när jag vaknade var jag helt groggy och sen. Ut med Desmond och iväg mot sats! Sen. Vagnen kom inte när den skulle.
stress.
Tillbaka för att ta bilen.
Hur åker man dit? Vart kan man parkera? Måste alla andra vara ute och köra samtidig?
Hittar ingen parkering, kör runt.
stress.
Till slut: tack o lov att man har en minimini bil med gratis parkering på många ställen. Med fem minuter till klassens start rusar jag mot sats.
Jag hann.
Det gick bra.
När jag kom hem hade Desmond skrikit i 2 timmar. Jävla hund. Fattar inte. När man övar med honom kan han vara helt tyst i iaf 20 min men när man lämnar honom på riktigt sätter han igång efter 2 min. HUR KAN HAN VETA? Jävla hund.
Känns som jag har tusen saker i skallen. Å glömmer hälften. Sen kommer jag på dem. Och sen glömmer jag igen.
Nu har jag betalt hyran för rummet. Och halva min skuld till Sophia som gjort loggan.
Aoch!
Vet ni vad det kostar att ta patent på sin logga?
1700kr, jotack. Fan vad allt kostar pengar. Jag blir så trött.
Jag blir så trött och stressad och less på att känna att jag aldrig har råd. Att jag inte kan unna mig. Att jag har dåligt samvete för att jag inte kan bidra till boendekostnaderna eller veta vad jag kan lägga i hyra längre fram. Ibland har jag bara lust att skit i det här o ta nåt annat fast jobb.

Ikväll kommer Åsa hit. Det ska i alla fall bli kul. Hade varit ännu bättre om jag inte jobbade som en dåre imorgon. Halv nio på morgonen börjar jag. Klockan nio på kvällen stänger jag på curex. Hoppas inte att det är behandlingar konstant, då kommer jag nog att dö.

Inga kommentarer: