fredag, mars 06, 2009

Fredag. Början på veckans slut och slit.

Det är alltså fredag. Jag undrar vart resten av veckan tog vägen, men känner nästan bara glädje över att vi redan är här. Har som sagt varit en del pussel. Har kommit fram till att det är ganska tråkigt att bo själv, tur att jag aldrig har gjort det. Man kommer hem efter allt pusslande, och möts av-ingen. Hur kul är det? Även om jag inte träffar min kära sambo så mycket under vardagarna så är det i alla fall en liiten stunds umgänge.
Ensam är stark-nja. Tillsammans är i alla fall roligare.
Dagens plan är att komma fram till vad jag ska ha på mig på bröllopet imorgon.
Få ordning på alla kvitton och sätta in i en pärm, redo att bokföras.
Städa lite.
Hämta bänkpapper på infibra i Mölndal.
Köpa hundmat till Desmond för att han verkar gilla den nya bättre-trots att jag inte har råd och han har en del kvar av den gamla maten.
Åka till Sportlife och massera Elena som tack för att hon är så snäll och hjälper mig med Desmond. Och sedan hänga kvar lite och göra reklam :-S
Välkomna familjen till Götelaborg!
Måste bara berätta om det här klädproblemet.
Som ni har sett så har jag lagt upp en del bilder på kavajer o frågat om råd, men det har tydligen gått obemärkt förbi. Skit samma. Jag hade i alla fall köpt den där översta "kavajen" på Rut mfl. Sen provade jag den och tyckte att den nog var lite för stor så jag gick för att lämna tillbaka den igår. Hade med mig lapparna och allt som satt på den.
Bruden i kassan säger att de inte brukar ta tillbaka plagg när lappen är avklippt.
Hon luktar på kavajen.
Hon går för att fråga om råd.
Hon kommer tillbaka och säger "tyvärr kan vi inte ta tillbaka den, vi är väldigt noga med att lappen ska sitta kvar".
Gud så löjligt.
Jag förstår ju att de inte vill att folk ska kunna använda plagget och sedan lämna tillbaka det. Men när lappen består av ett litet snöre som sitter fast med säkerhetsnål kan jag ju bara knyta fast det och då hade det varit okej.
Så efter lite snabb panik-eftersom jag verkligen inte har råd att köpa nåt som jag inte ens vill ha, går jag därifrån. Tar med mej en säkerhetsnål från ett annat plagg och väl ute knyter jag fast lapparna som dem en gång satt och går till en annan Rut-affär och lämnar tillbaka utan problem.
Nu har jag köpt den andra kortare kavajen från HM och en blå kjol. Alldeles strax ska jag prova detta och se om det passar ihop, eller om det passar med något annat jag har. Det måste det.
Sen ska jag ta itu med resten av dagens uppdrag och försöka att inte tänka så mycket på den ekonomiska krisen som jag har satt mig själv i tack vare den här företagsstarten. Nu behöver jag massa kunder. Hur får jag det?!

Inga kommentarer: