söndag, maj 24, 2009

SOV!

Jag har dammat av spikmattan som hade råkat hamna längst in under sängen, inskjuten av ett gäng flyttkartonger. Nu ska jag egentligen redan ligga o blunda men det gör jag inte. Är i sängen o knapprar iaf. Blev en lång sovmorgon i morse så det är lite svårt att vara astrött nu. Men jag ska snart låta spikarna verka.
En konstig vecka har det varit, med massa helger o nytt jobb hit o dit. Man vet inte vilken dag det är. Har känts som söndag tre gånger och nu är det på riktigt. Framför har jag mig en vecka på Sahlgrenska. En vecka när jag måste upp vid senast halv 6 varje morgon. Bäst jag laddar. Bäst jag sover.
Snart.

Sen veckan efter den som börjar i morgon, då flyttar vi. Den 3e flyttar vi ut sakerna, den 4e flyttstädar vi och sen kommer någon annan spendera sin tid i det som nu är vårt hem. Det är en konstig tanke.
Mannes föräldrar kommer hit t helgen och ska hjälpa oss att måla nya lyan. Snart sitter vi på 90kvm. Kan ni fatta? (Det kan inte jag).

Desmond skriker fortfarande. Vi funderar på en ljudisolerad låda att stänga in honom i. Skulle i alla fall minska våran stress över att störa grannarna. Förmodligen skulle det inte göra något för stackars Desmonds stress, men ändå.

Mannen är på axess akuten. Efter ont i halsen, hosta och slem sprutade han vatten upp i näsan med en sån där konstig spruta. Resultatet blev lock för örat som sedan eskalerade i skärande smärta i örat. Låter inte så nice. Så för en timme sen for han iväg. Hoppas han får hjälp där.

Å jag måste verkligen: släcka lampan. stänga av datorn. lägga mig på spikmattan. blunda. sova.

2 kommentarer:

veronica sa...

det låter perfekt!

veronica sa...

det låter perfekt!