tisdag, juni 09, 2009

All work and no play.

Dagarna går fort. Upp i ottan. Jobbigt tycker man. Och mycket att hålla reda på på jobbet. Men det tar sig. I dag hade jag inga åtaganden efter jobbet i alla fall så nu är jag hemma och kan bara ta det lugnt. DET är skönt. Jag ska softa lite innan jag gör ett ryck och städar någonstans här hemma. Det finns lite grejer att ta tag i kan man säga.
Vi har fått upp matbord och sideboard nu, all shiny and new-from IKEA:-)

Trött blir man också av att jobba (eller är det bara för att man måste gå upp så jäkla tidigt?!)
Kvällarna blir korta.
Men det är på sätt o vis ändå skönt att jobba. Man behöver i alla fall inte vara stressad över att man inte jobbar (och inte tjänar några pengar). Man känner att man kan slappna av lite och behöver inte vända på varenda liten krona. Har visserligen inte fått någon lön än, men det räknar jag med.

Midsommar närmar sig. Håller tummarna för sol på västkusten, men hur stora är chanserna?

Nya iphone är på G. Jag är sugen igen. Trånar numera även efter vår sedvanliga internetuppkoppling. Medan det mesta är bättre i nya lgh är vissa saker sämre. Som att vi inte har uppkoppling än. Som att man måste gå bort med skräp till där vi bodde innan för att kunna sortera papp/glas/plast/metall. Som att jag inte vet hur saker o ting fungerar. Som att vi inte har någon micro. Eller golvvärme.
Men det mesta är bra om inte bättre.
90kvm. Bara det! Öppen spis. Rymd!

1 kommentar:

Anna sa...

Nu måste jag ju fråga hur det känns att jobba som sjuksköterska? Själv saknar jag det, efter drygt två månaders sjukskrivning...