söndag, juli 19, 2009

Det är natt.

Efter att ha krånglat i alla sladdar i ett fungerande uttag sjönk jag ned i soffan och såg på Revolutionary Road. Hade nog läst nån recension, hört nåt förr, men mindes inte vad den handlade om. Kate Winslet och Leonardo DiCaprio räcker långt.
Det var en film som stannar kvar. I alla fall i natten.
Vad är lycka?
Jag läser en bok nu. Nyckeln till evig lycka är att hela tiden göra det man älskar. Det som gör dig lycklig. Vilket ofta har att göra med andra människor. Att göra gott.
Men det är lätt att fastna i mönster. Rutin. Tråk.
Jag minns när jag var liten och fick i uppgift i skolan att illustrera lycka. Som jag minns det funderade jag noga och hade två alternativ. Jag minns bara det ena. Lycka är djur.
Jag lär mig att negativa tankar, en enda negativ tanke, kan förgifta en hel dag. Jag lär mig att man ska ta kontrollen över sina tankar och tänka positivt.
Kan ligga något i det, eller vad tror du?

3 kommentarer:

Anna sa...

ja, jag kan prova när jag kommer. fast jag har 35 på mina nike jag har nu...

fresten är det något härifrån ni vill ha så säg till innan nästa helg. kim vill ha lite smikgrejor som jag tänkte försöka hitta allt sånt nästa helg.

kram, kram!

Anna sa...

fresten, du har pratat med josan nu va?

Anna sa...

bra att det ordnar sig.

skor finns det väl som hemma och löparskor är nog det enda som är significant billigare.

smink och apple stuff är väl billigare tror jag. vet att malin har beställt online på forever 21, victoria secret osv. och skickat till mig. (bara inte för stora saker, måste få plats i min resväska =))