lördag, augusti 01, 2009

Det växer ett kök hemma hos mig.


Jag har en väldigt händig och driven sambo. Det betyder att han spenderar varje ledig sekund i köket med diverse verktyg i händerna. Han känner knappt att han blir hungrig. Väldigt fokuserad är han. Det är bra antar jag. Kan bli lite intensivt. Nästan så man e lite glad över att det inte är toppväder för honom får man aldrig ut innan detta är klart.
Men fint blir det. Han klarar det mesta.
Jag hör hur han skruvar o grejar.

Så har jag haft besök. Mamma o pappa var här. Desmond is back. Å idag träffade jag Lovisa en sväng, de är på U2 nu. Jag ska nog gå en sväng med D nu, hörs säkert ända hit, deras spelning. Det gjorde den igår.

Det är väldigt skönt att vara ledig på helgen, men jag börjar bli lite stressad över det faktum att jag inte har jobb längre än till den 31 augusti. Månadslön is the shit. Vill aldrig sluta få månadslön. Men nu hänger jag ju löst.
:-S

Har köpt porslin nu också. Ni ser hur det ser ut. Enkelt, vitt benporslin. Och så de där nya Filippa K-skålarna...

Inga kommentarer: