tisdag, oktober 06, 2009

Claudia

Okej såhär är det.
Minns ni innan när desmond var på prov hos en kvinna som var dagmatte o hade en massa hundar? Det slutade på smådjursakuten och kostade mig 900:- o desmond fick en lårkaka. Sen jagade den här kvinnan mig på tfn o ville kräva mig på ersättning. vilket hon aldrig fick.
Det var ingen rolig erfarenhet.

Nu har jag lagt ut en annons på Blocket om hundvakt.
En kvinna ringer. Hon passar redan en hund o har lång erfarenhet, säger hon. Hon pratar om vikten av kontinuitet i passning för att hunden ska komma in i flocken. Detta påpekade även den förra kvinnan, dock med mer fokus på ersättningen. Hunden skulle vara hos henne minst 3 dagar iveckan.
Det här nya låter ganska bra. Fast pris. Flexibilitet vad gäller tider. Bor en bit bort, men på vägen t mitt jobb.
Jag ber om hennes namn o nummer för att senare hälsa på o prata vidare. Hon heter Claudia. Det hette den hemska kvinnan oxå.
Claudia är inte ett överdrivet vanligt namn.
Är det samma person? Finns det fler hundvaktande claudior i Gbg? Är jag paranoid?
Jag försöker komma ihåg hennes namn, hennes nu mmer, hennes röst.
Adressen är förstås annorlunda men man kan ju flytta. Vad tror ni?
Jag skulle inte bli så glad om jag åkte dit o upptäckte att det var HON.
Förra gången var det oxå hon som tog kontakt med mig via en annons jag hade lagt ut.

Hmmmmmmm

Inga kommentarer: