torsdag, oktober 15, 2009

depparedyster

Jag vet inte riktigt vad jag ska skriva om. Inget kul händer. Det har varit en helt makalös höstdag, jag har varit ledig o på långpromenad o haft det skönt. Ändå känns det mesta grådaskigt för tillfället. Det går lite upp och det går lite ned, men mest är det grått. Segt och tråkigt. Inget att se fram emot.
Mina vänner bor i en stad långt bort. De flesta i alla fall. Det suger.
Jag vill stänga in mig, gräva ned mig, läsa böcker o mysa. Fika med mina vänner. Mest av allt vill jag nog åka bort.
Men man går här i sin vardag som ger allt mindre njutning. Man går till jobbet o sitter där. Man går på promenader. Man masserar. Man tränar. Man äter. Man sover. Man skiter. Man gör det för att man måste. För vad skulle man annars göra?
Men kul är det inte.
Inte just nu.

Inga kommentarer: