måndag, oktober 05, 2009

gnistgaller, eldgafflar och ved


Jag skulle kunna sitta i timmar på fårskinnet framför öppna spisen o titta in i elden. Jag upptäckte att det är väldigt rogivande. Det känns lite lyxigt när jag tänker efter, att vi har öppen spis i vår lägenhet. Nu har vi äntligen fixat gnistgaller, eldgafflar och ved.
Elementen är fortfarande ganska kalla.
Elden hemma hos oss sprider ingen enorm värme, men värmer inombords:-)

Helgen har spenderats på jobbet. Då patienter, lite att göra. Väldigt lite. Vi har ätit och suttit av tid, räknat patienter som kommit o gått på permission.
På tisdag (i morgon) ska jag gå min första dag på egen hand.
Förutsättningen för detta är att jag hittar en hundvakt. I skrivande stund gnager detta i mitt inre och höjer min stressnivå i varenda liten cell. Ett så litet men ändå enormt problem.
Snart orkar jag inte mer. Jag har pusslat, stressat, kämpat med detta i tre års tid. För Desmonds skull. Men jag vet inte hur länge till jag orkar. Jag behöver livskvalitet också. Jag behöver få njuta av något, inte bara stressa runt och oroa mig för det ena eller det andra. Hur ska jag få pengar den här månaden? Hur ska jag hinna med allt? Är det tillräckligt städat hemma? Vad ska vi äta i kväll? Behöver vi handla? Vart ska Desmond vara i morgon? Nästa vecka? Får jag ihop till hyran? Jada jada jada...detta ständigt pågående malande.
Det tär.

Inga kommentarer: