fredag, oktober 09, 2009

Orkidéer är luriga växter! Så fina när man köper dem och sen är de gröna blad forever. Inte lika imponerande. Jag har ganska många gröna blad hemma. Sist det började spritta slutade det ju med att krukar blåste ned i golvet o den nya stjälken bröts.
Jag sörjde.
Nu har en ny börjat växa.
Tar ett varv i lgh och upptäcker till min förtjusning att min senaste orkidé har inte bara en, utan TVÅ nya stjälkar på gång under bladen. Vilka luringar. Plötsligt finns de bara där. Och växer som bara den.
Ibland blir man glad över så enkla små saker.
Naturen är vidunderlig.
Jag och Desmond njöt av en tur runt Härlanda tjärn i underbart höstväder.
Nu väntar bodycombat, en kund och middag med familjen Carlsson/Höglund/Wallin...o Holgersson. Typiskt att jag lyckades få en kund samma tid som den planerade middagen, men what to do...

Inga kommentarer: