tisdag, december 08, 2009

Here we go again

Snart ger jag upp! Vad ska jag göra?
Sälja min käraste hund?
Skaffa ett dagtidsjobb (hurdå!?)
Skaffa mig en hundvänligt arbetsplats (hur?!)
Hitta en 100%pålitig hundvakt? Verkar ju helt omöjligt!!!!!!!

Jag dör.
Magnus, den nya hundvakten, har funkat bra i en vecka. Trevlig.
Men så imorse när Manne skulle möta honom dök han inte upp! Han svarar inte i telefon. Där står Manne som har ett möte på jobbet att passa. F u c k.

Stress stresS stress

Får tag i anna-Karin, hon bor i hoodsen. Hon möter Manne o tar desmond men hon börjar jobba kl 12. Jag gör mig redo att åka från jobbet. Då ringer Sofia o säger att hon e ledig idag. Samtal hit o dit o jag fixar så att A-K o Sofia möter upp varandra så nu är lillen i skatås med Sofia.
Pusta ut.
Men vaffan!
Seriöst.
Såhär kan man inte ha det.
Vad skulle jag göra utan alla mina räddare i nöden? Vänner bekanta ibland folk jag knappt känner som ställer upp för mig.
Tur att ni finns!

Inga kommentarer: