måndag, februari 22, 2010

Monday.

Det blir inte mycket gjort på måndagar. Eller så är det just det det blir. Beroende på hur man ser det.
Höll knappt på att komma till jobbet igår. Trodde det var lugnt, men min vagn gick inte. Alls. Tur att man har winkie och en sambo som kunde köra mig. Nu har winkie fastnat här utanför, halvvägs in i en fickparkering. well. well. I natt jobbade jag. Det hände grejer. Min patient dog.
Kallt, kallt var det ute. En kort promenad med en liten hund med kalla tassar. Sedan lite nybakt bröd. Varm choklad. Sedan sängen.
Vakna.
Lite varmare promenad.
Pulsar.
i.
snön.
Frukost fast klockan är över 16.
Juice. surdegsbullar.
Disk.
Undrar.
om Manne kommer hem innan jag åker.
Kort fritid på måndagar. Body pump. Yoga. Ingen dusch. Ilfart till sahlgrenska.
Jobba.
Sen är det tisdag.

Inga kommentarer: