söndag, mars 28, 2010

Sickos.

Jag skulle ha varit på jobbet nu.
Men jag är sjuuuuuuk.
Kom hem i morse och hostade massor när jag skulle lägga mig. Manne pytsade i mig Cocillana-Etyfin och sen somnade jag och sov ända till kl 17. Då hade Manne krypit ned i sängen igen och hade 39-graders feber. Jag vaknade och kände mig yr, mysko och hade lock för ena örat.
Efter övervägning kom jag fram till att det kanske inte vore så bra att gå till jobbet (fick såklart ändå dåligt samvete eftersom jag sjukanmälde mig med så kort varsel, men vad ska man göra?)
Jag gick en promenad, köpte lite gottigott, läste "Min vän Leonard", drack färskpressad juice (äpple/päron/selleri/citron) och lantchips innan jag däckade i soffan ytterligare några timmar. Mannes feber steg ännu mer så nu är han panodilad och nedbäddad.
Jag känner mig lite piggare.
Vi får se vad som händer med oss...

Desmond tycker att husse är jättevarm och go att ligga intill när han har närmare 40-graders feber(!)

2 kommentarer:

Anna sa...

Krya på ER! Hoppas ni mår bättre snart. Det är i alla fall en som tycker om att ni är sjuka - Desmond. Måste vara nice att ha er båda hemma. =)

veroncia sa...

åh krya på er!
era stackare..

ja tar bort den andra sen, den här är roligare när ja kan blogga från mobilen :D:D GRATIS :)