onsdag, maj 12, 2010

Kettlebells


Nu har jag testat kettlebells under en timme med Fredrik (PT). Det var ganska kul. Ganska jobbigt (kan nog berätta mer imorn när träningsvärken kommer). Vi hade kettlebells från 8-16kg, men jag använde de som vägde 8, 10, 12 och 14kg. Olika övnningar från den klassiska svingen till idioten med kettlebell. Jag tror det kommer kännas i ryggen. Det är bra. Mer ryggträning åt folket!! Det värsta är att jag under idioten slet upp lite skinn i handen som jag förösökt plåstra om lite lagom men plåstret vill inte sitta kvar och jag bävar inför duschen för det kommer svida som fan. Sen ska jag massera i 2,5h med dessa händer. Hmmm....

2 kommentarer:

Anna sa...

ja ryggen min hade en rejäl tränäingsvärk dagen efter. Men jag tror också att jag hade fel teknik. Har ju det inte lika lyxigt som du som har en egen PT. så lär mig tekniken för svingen! =)

Anna sa...

Just ja Mr Mc Brrr, det hade jag glömt bort. =) Det är nog från dig jag har fått kortet ifrån. Är så glad att jag har det nu. Kram!