måndag, juli 05, 2010

Att byta eller icke byta. Kamera.

Veronica är ju min guide när det gäller foto. Hon började med en nikon D40, gick via en nikon D200 till en Panasonic lumix GF1.
Jag köpte min D40 för drygt ett år sedan. Har börjat testa lite på riktigt under våren, manuellt med lite olika objektiv. Kul. Dock lite bökig att släpa runt på. Så nu har V övergått till en smidig GF1 som tar vackra bilder o filmar i HD. Klart man blir sugen. Men ska man? Det är ju inte gratis! Men man kanske kan sälja sin lilla digitalkamera billigt o D40n. Hmmm. Detta är vad jag ligger o grubblar på mitt i natten, pigg som en mört efter att ha slaggat på beachen o druckit islatte för sent på kvällen. Någon som kan råda mig?





- bloggat i farten, tack vare iPhone.

1 kommentar:

Anna sa...

har du pengarna kan det ju vara kul att byta, men om du inte har dem så finns det ju bättre saker att lägga dem på. du har ju redan en kamera...som jag tycker du borde använda lite mer till bloggen =)