onsdag, augusti 04, 2010

getting to it...?

Jag är seg. Jag kommer inte för att börja packa. Jag vet inte vad jag ska packa. Jag vet inte ens om vi kommer iväg. Är ganska orolig för det här jäkla visumet som vi fortfarande inte har fått för att det fortfarande inte är färdigt och nu är det onsdag och vi åker i morgon. Gör vi det?
Eller ska vi torska 7000:- var och semestern?

Då kanske jag dör.


Man ansöker om turistvisum till Indien (vilket alla måste ha) på ttservices. Vid besök säger de att det ska ta 2-6 dagar. Det står inte att det är några andra förhållningsregler om man är född utomlands med vissa undantag som inte gäller Taiwan. Så därför tycker jag att det är märkligt och jävligt irriterande att det nu har gått över en månad och det fortfarande inte är klart. Att de måste invänta nåt fax från Taiwan (som ska säga dem vad...?!!) Bekräfta att jag är född där? Att jag lämnade landet när jag var några månader gammal? Kom igen. Jag är svensk medborgare och har bott i Sverige sedan 1983. Det stör mig att dem skapar stress i mig över detta. Att jag oroar mig för att vår semester kanske inte blir av. Jag ska försöka att inte lägga energi på det, men det är ganska påtagligt. Tankens kraft. Okej, jag måste börja fylla väskan.

Body balance var btw helt underbart skönt och efterlängtat. Kropp och själ har saknat. Det är med glädje jag återupptar instruerandet i sept.
Thaimassage var också underbart avslappnande, smärtsamt och energigivande.

1 kommentar:

Anna sa...

fan vad jag hatar visum, så jäkla maktlös man är...