söndag, september 19, 2010

Dagen då man skulle rösta.

I dag är jag väldigt tacksam över att jag härdade ut i den timmeslånga kön för att förtidsrösta igår. I dag är jag seg. Och det kommer att vara fullt upp från och med snart.

Jag brukar inte gå ut på krogen speciellt ofta, detta året tror jag att det har blivit extremt sällan. Jag kan inte komma på nåt tillfälle alls. Festade ju till det på inspirationsdagen i februari, men det var ju ett tag sedan.
I går var vi på fest hos Kaiza och Carl. Tog en paus för att gå och sen en repetition av Roberts Gustavssons revy på Rondo med ett gäng från Sats. Kul. Sen tillbaka till festen. Manne som hade jobbat hela dagen gick hem efter midnatt men jag stannade kvar. Övertalade Kaiza att följa med ut, men sen blev någon lite dålig (inte kaiza) och då gick det inte. Men jag gick ut ändå, men mina nyblivna bekantskaper. Hängde med Elin och Hanna. Elin som var väldigt fascinerad av allt jag håller på med och ställde tusen frågor om smink och massage:-) Vi smet in på Lust. Tyckte musiken var dålig. Gick ut. Skulle gå vidare, men det gick inge vidare så då gick vi hem. Jag missade ettan precis. Nästa vagn om 38 minuter så jag fick promenera hem. Det känns fortfarande i fötterna. Fyfan för klackar.

Nu har jag sovit länge, länge vilket är bra med tanke på nattens jobb.
Nu ska jag ta mig i kragen, åka till Sats o ha ett yogapass, sen direkt hämta desmond. Hem o äta. Lämna Desmond igen. Jobba.

Å det här med sambo. Man bor ihop. Man har ett förhållande. Men i vårt fall ses vi ju nästan aldrig. Nu har Manne varit i sthlm halva veckan och jobbat heela helgen. Vi sågs ju i fredags kväll och så några timmar igår kväll. Nu ses vi först förhoppningsvis på tis men kanske bara några minuter. Två jobbturer till sthlm igen den kommande veckan för hans del. Och kanske dit för kalas i helgen. Min enda helt lediga helg på hur länge som helst. Det är knasigt. Han jobbar som fan. Jag har tre jobb på konstiga tider. Jag har två utbildningshelger i oktober och åker till spanien en helg i november. Så...i mitten av november kanske vi kan göra nåt ihop, jag och min sambo. Är inte det lite vridet?

Inga kommentarer: