fredag, september 10, 2010

En liten sur tant.

Jag måste bara berätta om den sura tanten med rullväska som jag mötte på min promenad. Jag går på trottoaren på en bostadsgata (där Olivera bor). Det är bara trottoar på ena sidan av gatan, sen står det bilar parkerade och så är det bilväg.
Tanten kommer med sin rullväska och jag står med Desmond lite på sidan inne på en tomt. Hon går förbi ganska nära och häver ur sig:
- Du vet väl att man ska gå på höger sida av gatan.
Jag tittar på högra sidan av gatan där det inte finns någon trottoar.
jag: - Nej nu har du faktiskt fel, det är bilväg där. Där ska man inte gå.
Tanten envisas med höger sida och vägrar ge sig. Som om det var ett stort problem att mötas två personer på en trottoar när den ena personen (jag) dessutom har gått åt sidan för att ge plats åt den andra jävlen.
Till slut tar hon tag i min arm och säger:
-Var bor du någonstans?

qué?!
Vad har det med saken att göra? Ska hon berätta för min mamma att jag går på fel (rätt) sidan av gatan eller?
Jag går bara därifrån och försöker att inte låta surtanten ta mer av min energi. Faktum är att jag lyckades glömma bort hela incidenten, men nu skriver jag ju om den.
Vad ska man säga om sådana människor? Hon måste vara olycklig och ganska puckad om hon seriöst menar att man ska promenera mitt i bilarnas körbana.

Inga kommentarer: