tisdag, oktober 19, 2010

Rosa dragningskraft.

Jag fattar inte riktigt det här med rosa. Varför jag själv på något mystiskt sätt verkar tråna efter sådant som är rosa. Inte alltid, men ibland. Jag köpte en rosa skinnjacka tex. Den är jag nöjd med iofs.
Nu ska jag kanske få en kitchen aid i födelsedagspresent.
:-)
Jag kollar på olika färger. Det billigaste stället har inte alla färger, men rosa har dem. Å jag dras till den. Jag vill ha den. Rosa.

Men egentligen kanske den inte passar så bra, färgmässigt i vårt kök. Protester från Mannen. Män verkar inte känna samma dragningskraft till rosa. Konstigt.
Vårt kök är vitt. Golvet är svart. Väggen är åt det apelsingula håller. Röda detaljer, men dem kan tas bort. Jag är lite trött på rött. Men ändå. Rosa o gult kanske inte är den mest klockrena combon...?
Den här skulle passa tycker jag:

Problemet är att den inte finns inne på det billigaste stället och kostar därmed typ 1500kr mer. Värt? Nja.
Så borde man satsa på denna? Lite tråkigt när det finns så många fiiina färger.

Din åsikt, tack!

(så det jag har att välja på bland bascifärgerna är vit, cremevit, svart, grå, röd, rosa)

Inga kommentarer: