tisdag, november 23, 2010

Body combat o dagarna som försvann.

Liiitet smakprov av slutet.



Veronica gästade Göteborg tors-sön. Jag hängde med brudar. Vi gick på spelning på Jazzhuset, vi fikade, lagade kronärtskocksgratäng, färsk lax, vi balanserade, vi lunchade, vi gjorde bodycombatdebut på film och minigänget regerade på Yaki-da's dansgolv.
Det var kul.
Det gick snabbt.
Mest fokus för min del var filmningen av mitt första body combatpass e v e r.
Hade skrapat ihop ett tappert gäng på 7 pers (tack för att ni var med!)+ en filmman till detta.
Vi svettades, vi fightades tills armarna var möra och illamåendet trängde på. Sen ser vi att minneskortet i filmkameran blev fullt efter 58 minuter. 58 minuter. Hur som helst kollade jag igenom allt och mailade för att höra om det ändå kunde vara okej att skicka in videon trots den saknade dryga minuten av stretchen på slutet.
Fick ok.
pheeeeew.
Så nu har jag konverterat filmen till mp4 och håller på att lägga ihop de tre filmsnuttar som det blev. Inte direkt mitt område, men man kan googla sig till mycket så detta rullar i bakgrunden nu. Hoppas sen bli godkänd såklart. Självkritisk är man ju. Men tyckte ändå att de gick okej när jag kollar på filmen. Det är ju sådär att när man tappar bort sig känns det som en minut när det väl händer men sen när man i ett undantagsfall som detta råkar ha allt filmat inser man att det snarare handlade om någon sekund som knappt märks. Det är bra. Så givetvis kan man bara förbättras eftersom detta var första gången. Nya utmaningar. Det gillar vi.

Sedan dess har jag varit jäkligt trött och är det fortfarande. Det tar emot att behöva gå ut med desmond i vintervädret men ska snart ta tjuren vid hornen. Sen ska jag kolla på nåt skönt program på tv-?-play och sen kanske sova. Imorgon börjar nästa 4-nätters pass, men först ska jag massera och pumpa igen. Var jag på semester nyss? Näää det känns som det är dags igen!

Inga kommentarer: