onsdag, december 22, 2010

"Hej Maria! Du har vunnit en resa till Nya Zeeland med Les Mills och Fitness! Den är ca 18-28 jan. Vill du åka? :)"

Efter några missade samtal får jag ovanstående sms när vi står nere i Londons underjord för att bestämma vilket ställe vi ska åka till för att shoppa.
w h a t ? !
.
.
.
Vid närmare eftertanke smyger sig ett minne fram. Ett minne av att jag någon gång under hösten kan ha surfat in på Fitness Magazines hemsida och tävlat. Motiverat vilken les millsklass som jag tycker är bäst och varför jag skulle vinna den här resan.
Jag minns att jag tänkte till lite.
Å nåt bra måste jag ju ha skrivit(!)

Så.
Har fortfarande inte pratat med någon eftersom jag varit fast i London, men nästa sms löd
"Det är för 1 pers,
resa och hotell och träning ingår.
Du får hänga med vår trevliga reporter Linda
och det svenska Les Mills-teamet:)"

Ok. I can live with that. Vidare har jag fått mail från Les Mills som bekräftar resedatum och att jag ska få vara med på inspelningen av Body Pump och Bodybalance (alltså det som sedan går ut till alla världens instruktörer) och att vi ska bo här.
Detta är så o t r o l i g t.
En utmaning. Ett äventyr. En upplevelse. Ett minne. För livet.
Just som jag har gått o sagt att jag längtar tillbaka till Australien. NZ är close enough om inte ändå lite bättre-jag har ju inte varit där tidigare.

En baksida finns dock.
Flugan gifter sig den 22/1. Jag har tackat ja. Nu får jag dra tillbaka mitt svar. Inte bra. Inte snällt. Inte kul. Jag vill vara där. Men jag kan inte tacka nej till en gratis resa till NZ och allt vad det innebär.

Så jag inleder 2011 med ÄVENTYR!

1 kommentar:

veoronica sa...

wiihoooo!

Heja Mary!!

Kul att ni är hemma men nice med några extra dagar i london!

Åker ni till västerås över jul?
Kram