onsdag, december 15, 2010

Enough is enough

Nu vill jag ha ett nytt jobb.
Trött på kollegor med auror som åskmoln, folk som inte lyssnar.
Trött på otacksamma sura patienter som kör med en och fräser att medicinen är skit.
Less på folk som måste yttra sig om det ena eller andra, tala om för mig att det är synd om min hund som endera fryser för att det är kallt eller lider för att han måste ha kläder på sig.
På mitt jobb välkomnar man nya kollegor genom att skälla ut dem.
Kul. Jävligt trevligt.
Snart orkar jag inte vara trevlig tillbaka. Det är på väg att rinna över. Slut på tålamod.
Nä fyfan. Ursäkta, men jag måste spy lite galla.
Dessa negativa energitagande människor kan krypa ned i nåt mörkt hål o komma ut när de kan dela med sig av något bättre.
I natt satt jag o kollade efter lokaler på Blocket. Jag känner elden.
Jag
måste
förändra
snart.

Inga kommentarer: