fredag, januari 28, 2011

Dag 6-NZ

Jag är helt slut!
I dag har vi hunnit med mkt. Drömde om vampyrer tills klockan ringde 7:30. Då var d upp o stressa efter frukost på väg t hamnen där vi skulle hämtas upp för bridge climben. Vi hamnade i en grupp om sju pers o i snygga beiga overaller o hjälmar hakade vi fast oss i bron och knallade omkring med en guide. De var inte läskigt alls men fin utsikt över Auckland. Foton finns. Sen tog vi en buss t mission bay o käkade o låg vid stranden. Det var halvmulet o sprack sedan upp lagom t vi skulle tillbaka o in på gymmet. Det tog emot lite att lämna solen men sen fick vi fart och var med på masterclass (alltså nya koreografierna med minst 2 instruktörer på varje klass) body combat (första rehearsal-grymt) med Rachel o Dan, body pump med hela gänget (vikterna tog slut så jag hade endast ettor o femmor åsså en 7kgs stång), o sen skön avslutning med body balance- om än jobbigt. Mot slutet var jag så kissnödig o hungrig! Från toksvettig t frusen o nästan lite yr; det var så grymt kul att man inte hann känna sig trött! Så d blev grillad burgare på vägen hem. Sen, mamma o pappa, blev det sådär så jag ville lägga mig på golvet o trycka ut magen. Nästan kramp, lite illamående. När jag kom t rummet o fick lägga mig på mage gick d över så nu känner jag mig bra igen. En dusch var på sin plats också. Nu ska jag slänga in en ljus tvätt o reflexologia mina fötter innan jag däckar. Å dricka te kanske.
Tiden här börjar närma sig sitt slut så nu vill man hinna med allt. Planen imorn är ut på waiheke o sen träning. Medan ni där hemma nu kanske tar en helt vanlig tisdagförmiddagskaffepaus.jag måste säga: life is good.
:-)


/På språng med iPhone.

Inga kommentarer: