söndag, januari 23, 2011

Resan och dag 1-NZ

Hemma är ni vakna nu. Det är jag med. Ligger i mitt stora hotell rum o lyssnar på Acns brummande och tycker att det är varmt. Är vaken för att jag drömde en mardröm. Jagad. Klockan ringer om drygt 2h.
Bara dyster i nattens mörka timmar i sviten av en ond dröm.
I verkligheten är det också som en dröm, men en halt annan sort.
Den långa långa resan gick galant. Såg film. Funderade. Åt pinnglass o sov. Ville stanna kvar på varje stop på vägen. Hälsa på Pui o äta padthai i Bkk. Stanna o leva i Sydney. Lockande, lockande.
Livet tar underliga vägar. Vem vet vart jag tar vägen.
Äventyr.
Väl framme kom väskan på stört o möttes av Linda o Lena samt en herre fr les mills som körde oss. Fresh som man kände sig blev d till hotellet för att duscha av sig innan d blev en Green Tea Latte (yes!) följt av första besöket på Les mills för första klassen: body balance.
Kanske hade jag förväntat mig lite mer. Än heltäckningsmattor. Rörigt men rörligt. Träningsglädje. Annorlunda. Varierat. Första klassen med Dave(!) och vår egna Anna Paringer. Tyvärr var det svårt att fokusera pga dåligt ljud, störande ljud och en sal med tusen pelare. Som sagt, kanske hade jag förväntat mig lite mer.
Här möts de allra bästa instruktörerna med...medelmåttiga. Stod o kollade på en bc and I was not impressed.
Jag hör det. Jag låter negativ. Men. Det är fantastiskt när man möter dessa förebilder, ser dem på riktigt, i sin hemmiljö, skakar hand.
Overkligt.

Kvällen var var ljummen o vi gick ned t hamnen o käkade medelmåttig pasta. Mysigt var det. Påminde om Sydney. Fullmåne.

Sen säng.
Stor. Ensam. Varm.
Inte som hemma men bra ändå. Som en dröm.

Planen idag:
Body combat
Body pump masterclass
Kanske sh'bam
Body balance

Ska man bli fit eller?!
(Postar detta inlägget när jag hittar wifi. Verkar inte funka på hotellet)



/På språng med iPhone.

Inga kommentarer: