fredag, april 01, 2011

Ensamtid, kvalitetstid.

Jag är ledig och ensam hemma med hundarna och bara softar. Det kan vara ganska gött i bland. Vi har varit och vaccinerat Desmond, plockat, fixart, dammsugit, kollat på Solsidan, druckit te. Ute är det ljust. Vi ska nog gå ut snart.

Vet ni? Jag har kommit på mig själv med att njuta av de små stunderna.
Ganska ofta traskar jag. På väg. Med musik som gör mig glad i mina urbanears (som med tiden har antagit nån slags gråbrun nyans som lyckligtvis inte syns på håll.)
Då känner jag bara glädje. Tacksamhet. Storhet. Över världen. Och då njuter jag och förundras. Jag kan inte minnas att jag hade sådana moments tidigare. Alltså är det bra. All den här förändringen är bra. Men det visste jag ju.
Jag upprepar; allt är precis som det ska.
Och allt kommer att bli så jävla grymt det här året.
I know it.
Häng på!

Inga kommentarer: