onsdag, juni 22, 2011

Olika hem.




Sitter i solen på perrongen och väntar. Tåget ska ta mig hem. Eller är jag hemma nu? Jag vet inte. Både och. Jag har bytt hund mot bräda och känslorna är blandade.

Gillar lugnet här. Tystnaden. Men saknar samtidigt pulsen. Gillar cykelbanor men saknar spårvagnar. Gillar vivvis massage, saknar sats. Hör den ganska gräsliga dialekten och faller lite in i den.
Saknar mina fina vänner i gbg, även om det bara var ett par dagar sen. Saknar vännerna här som inte längre är här. Saknar hur det en gång var, även om det kanske egentligen är bättre nu. Det är iaf många tankar och känslor som virvlar upp till ytan bara genom ett litet besök i hemstaden.

Vad jag har gjort?
Tränat. Träffat familjen. Traskat i gamla kvarter. Köpt longboard. Åkt. Lagt om en tå. Fått massage.
Typ.

Och nu, once again: On a train.

Inga kommentarer: