måndag, augusti 08, 2011

Att städa sig själv.

Det går lite upp o ned, livet; hur man mår. I bland kan det skifta flera gånger under en dag.
Ganska normalt antar jag.
Tål att tänka på. Varför. Man mår/känner/tänker som man gör. Och vad man gör åt det.
Kanske låter flummigt, men ändå viktigt tror jag. Att inte bara köra utan att även reflektera över sina egna handlingar. Du är vad du tänker och det är du som har makten över vad som kommer upp i din skalle. Jo. Det är så faktiskt. Ta kontrollen.
Just det.

Och sen kroppen också. Att ta hand om den. Ju mer medveten man blir, desto svårare blir det. Det är så mkt den får stå ut med, skit. Sk föda vi stoppar i oss utan att veta vad det innehåller, kosmetik vi lägger på den utan att veta vad den innehåller, och för att inte tala om läkemedel. Vad vi prioriterar gällande träning, välmående... där ligger vi efter kan jag säga. De allra flesta. Sverige ligger fett efter vad det gäller alternativa behandlingsformer tex. Det är inskränkt och väldigt tråkigt för det finns så mkt att hämta, hjälp att få. Att det inte måste vara antingen sjukvård eller alternativ vård. Att det ideala vore ett samarbete.

Hur som helst.

Man får väl börja med sig själv. Så jag jobbar på att bryta mönster och beteenden som
går av bara farten
. Jag frågar mig själv varför.
Gör det du med.
Insidan räknas, och vem vill se ut som skit där, rent fysiskt?

Så i dag slutar jag med något som jag gjort i ca tretton år.

Inga kommentarer: