tisdag, augusti 23, 2011

chickflick med kaiza.

Jag gillar den här dagen. Och det känns över lag som jag är på rätt spår igen. Hur vet jag inte. Jag tänkte precis på den där känslan som jag hade förrut och hur den hade försvunnit.
Bam.
Så kom den tillbaka.
Det är en bra känsla. btw.
Alltså är allt bättre nu än för...en vecka sen. Inte för att det var dåligt då. Men.
Ja, ni fattar.

Jag hade ju besök av Elli och onsdagskvällen som skulle rundas av med en middag på tredjelång med emma fortsatte och blev en riktigt toppkväll. Andra lång knäcker fett. Djupare än så tänker jag inte gå in...;) Vi hade kul.

Sen var det den där bittra jobbångesten. Well, inte för att det är roligare nu, men nu är jag iaf igång och har massa ideer och eld så det kommer bli bra.

Sen kom Åsa! Vi hann ses några timmar och käka lite o det gjorde under. Jag är gladast för hennes skull och det smittar. Glädje smittar. Så le för fan!
Och så tipsade hon mig om en sak som jag utforskar nu och finner ganska underhållande. Ganska mycket faktiskt, o lite spännande. Jag känner för att vara lite hemlig i dag. Får se om det bär frukt. Det blir som det blir, men jag veeeet att det blir grymt i slutändan. Grymt. (hör ni hur pepp jag är?)

Vad jag skulle skriva var ju vilken bra dag det här har varit.
Det började när klockan ringde 05:50. Ja. Knäppt. Jag hade en fight med mig själv och man kan väl säga att ängeln vann. Alltså gick jag upp, pressade juice (så att kaiza vaknade) på äpple, ingefära, citron, rödbeta, selleri och morot och traskade upp för alla trappor för att köra bikram kvart i sju. Inte hurtigt alls.
Sen låg det en slags utomlands-känsla i luften när kaiza mötte mig med hundarna o vi svängde förbi Focus för det där asgoda nybakta brödet.
Sen knoppade jag in ett tag.
Vi gick till näckrosdammen o gick igenom lite reflexologikartor.
Jag gick t sportlife o knådade 4pers.
Kvällspromenad med K.
Chickflick: No strings attached.
Precis perfekt.

Om någon nu bryr sig om min dag. Jag bryr mig inte om du bryr dig, men det är förstås roligare om du gör det. Jag bryr mig om din. Tror jag.

Jag ska lägga mig, men jag ska inte sova.
Hejdå.

Inga kommentarer: