tisdag, augusti 09, 2011

MIT fitness vs hotyoga

Ja...tabata (intervaller) utomhus typ. Igår.
Vi varvade att springa uppförsbacke med olika styrkeövningar i olika tidsintervaller med kortare vila emellan. Typ burpees, planka, utfall, parövningar.
Hade väldigt ambivalenta känslor inför detta eftersom jag trodde att jag skulle dö (men samtidigt sökte smärtan/utmaningen antar jag?) Men jag tog mig dit och jag gjorde det. Och det gick bättre än väntat. Värst var den där helvetesbacken och springandet eftersom det är något jag aldrig gör frivilligt annars- ren konditionsträning.
Kändes som jag skulle kräkas. När det avtog var det lugnt.
Trevligt va?
Skulle vara intressant att köra det regelbundet för att se sin egen förbättring, men som det ser ut nu verkar det närmast omöjligt för mig att klämma in ytterligare en aktivitet i mitt normala vardagsschema. Fan.
Om jag kunde skulle jag träna på heltid.

I alla fall. Lite träningsvärk i dag, men helt ok.
Gick på hotyogan i dag...de har haft ett kortare uppehåll så det var mkt folk. Trångt och fett varmt. Folk pallade inte. Jag pallade till sista andningsövningen, då blev jag yr.

Har jag sagt att jag älskar att träna?
Yrsel och spykänslor, mumma!

För övrigt har jag lyckats knipa ett festivalpass till Way out west utan att behöva handla på blocket så nu vet jag vad jag ska göra i helgen:) Fett.
Sitter här o pusslar för att få ihop det med hundvakter så att jag kan roa mig utan att oroa mig. Pussel pussel pussel.

Inga kommentarer: