söndag, oktober 09, 2011

Kemi.

Vissa personer bara funkar inte. Just nu stör jag ihjäl mig (ok, kanske lite överdrivet) på en kollega som med små medel (uttrycker mig som idol-juryn) kan reta gallfeber på mig. Inombords. Det stör mig att hon lyckas också, får mig att känna mig obekväm, antyder saker utan att antyda. Nästan.
Nu sa hon, apropå knapprandet när jag skrev ett mail, "värst vad du måste ha mkt att berätta" följt av "bara du inte glömmer bort dina patienter...ibland får jag en känsla av att du gör det".
Jaha. Okej. Tack som fan. Människan antyder att jag inte sköter mitt jobb, typ. Så det är mer befogat att sitta o spela spel på nätet än att maila? Mer ok att sticka en tröja än att läsa koreografi? Att sitta o slumra mot att läsa en bok.
Nä fyfan.
Å allt detta borde jag ju ha stake att säga istället för att skriva här men det gör jag inte. Jag sväljer ned och tänker att snart är jag långt härifrån. Att jag tänker göra så mkt mer med mitt liv än vad hon gjort...



.

Inga kommentarer: