måndag, oktober 03, 2011

Tankar.

Jag hade för mig att jag skrev ett inlägg om ord, men jag kan inte se det någonstans.
Never mind.

Jag är så uppe i livet.
Jag har funnit nåt nytt slags lugn som brett ut sig i varje liten cell. Det är mäktigt.
Det är den här förvissheten om att allting är precis som det skall vara. Då kan ju inget vara fel. Inget att stressa upp sig över! Och om man tycker att det hänt något dåligt så kan man ändå alltid se det som att det fanns någon mening med det och att det i sin tur kommer att leda till något bra. Det är så. Bara.
Så många fina fina personer har entrat mitt liv det här året. You loose one and you gain more:)
Fantastiskt.
Och i morgon vid den här tiden är jag på äventyr. Inte långt hemifrån men ändå långt hemifrån. Jag har en föreställning och jag har förväntningar. Jag känner lite press och nervositet men ändå vet jag att det ju blir bra. Jag undrar bara hur livet kommer att fortsätta sedan.
Den senaste tiden har ord och spontanitet präglat min tillvaro.
Två grymma spontankvällar med nya människor.
Vackraste meningsutbytet.
Möten.
Allting vänds till något bra och det förstärker känslan. Lyckoruset på en lågmäld nivå.
Att se världen med nya ögon.

Inga kommentarer: