lördag, november 26, 2011

Addingup.

I mörkret av mitt rum samlar jag krafter inför natten.
We all have our ways.
Det är regnigt och blåsigt men utanför fönstret lyser Lisebergs jul upp och skapar ändå lite känsla. Vi har dubbelhandlat saffran och i morgon ska stjärnorna upp.
Ännu en advent.
Ännu en jul.
Så bekant men ändå helt nytt.
För att inte tala om 2012.
Jag är inne och nosar på det igen, det stundande året.
Jag är förväntansfull. Även inför det som finns kvar av det här året. Det kommer med all säkerhet att gå snabbt men ändå kan ju väldigt mkt hända. Mkt bra.
Minuterna går.
Behåll lugnet.
Ta dig framåt. Men var närvarande.
I natt räknade jag. Femtonnätterkvar. Sen. Poff!
Det känns befriande. Spännande. Öppet. Gillar nedräkningar. Saker att se fram emot. Undrar vart jag kommer att räkna in det nya året. Vilka som möts under misteln. Vilka klockor som klämtar.
Hur som helst, kom ihåg, allting är alltid precis som det ska.
Oavsett. Alltid.
Neverforget.
Goodenoughtogetinked.



- bloggat på språng.

Location:Södra Vägen,Göteborg,Sverige

Inga kommentarer: