fredag, november 11, 2011

elvaelvaelva.

tio dagar har gått. tio nätter. svepte förbi. tumlade om.
jag tänkte inte så mycket. jag flöt med.
när jag tänker tillbaka på mitt gamla liv känns det så otänkbart. ytligt. frånvarande.
men det är väl så det är.
när man går från elden till luften.
jag kände luften under mina vingar ganska snabbt där i början. men sen har den ökat. tilltagit. och nu dominerar den totalt. och när allt är luftigt. helt. oranget. vill man inget annat. man är här och man är nu. man är så i nuet att man blir oförmögen till att tänka så värst långt framåt. planera. för vad spelar det för roll. när det blir som det blir. och det är som det ska o allt det där ni vet. och hur ska man veta. hur ska jag kunna planera för nästa år. när jag inte vet vart jag är då; mentalt. fysiskt. psykiskt. emotionellt.
för allt kan hända. allt kan förändras. igen.

ge mig fler långa, dimmiga nätter. ge mig det eminenta sällskapet. skrattet. blickarna. ge mina smaklökar allt det där. låt mig känna gunget. dofterna. rörelserna.
och även om inte. så är jag tacksam.
men också övertygad. om more to come.
nu gör jag som jag brukar. sleep all day. ensam. nu. hej. så. länge.

Inga kommentarer: