tisdag, december 27, 2011

Västerås

Sitter inne på Igor och väntar på sällskap. Kisar i det starka ljuset här inne och har planlöst strövat in och ut ur butiker bara för att inse att det inte finns något sv något som helst intresse. Inget som sticker ut.
Inte mkt känns längre bekant, utom när gamla ansikten från förr dyker upp. Ska hinna med en sista fika innan även hattrestaurangen ska utvärderas.
Ögonen känns trötta.
Är det ljuset?
Är det mellandagsreafolket?
Staden?
Jag vet inte.
Två saker har glatt mig; kebaben och det faktum att bilisterna faktiskt använder blinkers.
Kul att träffa familj och vänner.
För övrigt.
Glad och tacksam över att Göteborg är min hemstad. Inget ont om Västerås men det är inte för mig.


- bloggat på språng.

Location:Smedjegatan,Västerås,Sverige

1 kommentar:

Magnus sa...

Förstår dig.
Västerås är inte för mig heller.