måndag, mars 05, 2012

in my head.

Det är mycket i min skalle nu. Inte nu som i just nu utan nu som allmänt nu. Om ni fattar. Det är lite av allt. Jag fokuserar på det som är bra och försöker tänka bra även om det som är lite...svävande. Inshalla liksom. Så är det. Så lever jag mitt liv.
Idag har jag tränat i 4h varav 3 betalda. Det är bra. Det har varit tillsammans med fina vänner/kollegor och det har givit mig en massa glädje och bränt fett som jag nu har stoppat i mig igen via en halv pizza.
Balans.
Det finns många frågetecken just nu, på flera olika plan och ibland tänker jag att jag inte orkar, att det bli för mkt av allt. Men det gör jag. Jag har bara en liten svacka. Och det är okej, det får man ha. Bara man hämtar upp sig själv sen.
Jag gillar mitt liv. Jag gör det.
Jag har skalat bort en hel jäkla massa som inte gav mig något egentligt och det har gjort mig mycket lyckligare. Det visade sig att genom att skala av och 'let go' gjorde jag istället plats för en massa annat, så mycket bättre.
Det finns en mening med allt.

Det blir som det blir.
Det blir så av en anledning.
Och hur det än blir är allting precis som det skall vara.

Det kan vara bra att påminna sig själv om det här. Det är lätt att glömma. tvivla.
men. så. är. det.
Det enda man behöver göra är att tro på något tillräckligt mycket.
Betyder det att min tro har brustit? Å men allt är så komplext också.
Och där orkar jag inte tänka mer utan går tillbaka till 'det löser sig'.
I morn gaddar jag lite på vänster.
Balans.

Inga kommentarer: