söndag, april 08, 2012

Mat<3

Utan att egentligen ha tänkt på det har jag gått från att älska en rätt blodig bit oxfilé till att äta i stort sett vegetariskt.
Jag är inte vegetarian. Det händer att jag köper hem fisk. Ute kan det slinka ned skaldjur och kyckling och blir jag bjuden på kött så äter jag.
F ö handlas det ekologiskt i stor utsträckning här hemma.
Vi har ingen mikro.
Dessutom har vi en hel hylla med piller och lösningar. Men inte de vanliga. Det är d-vitamin, regulat, silver, avea, magnesium, omega 3-6-9, probiotika, homeopatica och annat fint som kan hjälpa till att boosta vid behov.

Tänk på vad du stoppar i dig.
Från alla håll.

Tandkrämen är flourfri, deon är aluminiumfri och huden får kallpressade oljor, mineralsmink och kärlek;)

Ju mer man lär sig desto svårare blir det att ens köpa en hudkräm, för det är så mkt skit i allt.
Ju mer man lär sig desto mer frustrerad blir man eftersom pengar styr hela vårt rubbade samhälle och man känner sig maktlös.

Men jag har i alla fall makten över mitt liv. Och du har makten över ditt. Välj att ta den.


- bloggat på språng.

Inga kommentarer: